mengarut

kau lah wanita

1:20 PTG Nur Kaloi 0 Comments

SENSITIF:bukan bemaksud suka merajuk tapi hanya ingin berMANJA dan mendapat perhatian..

HALUS:ibarat sehelai sutera,cantik,mulus,lembut walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab kesalahan.biasanya wanita akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran bukan DENDAM...

IKHLAS :ikhlas seorang wanita tak perlu diragui..

KORBAN :wanita sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi..

PRIHATIN :sentiasa memerhati keadaan sekeliling dalam diam..

MANJA :walaupun dia adalah seorang wanita yang pandai berdikari naluri seorang wanita masih lagi tetap seorang wanita,suka bermanja kepada insan yang bernama lelaki,namun juga sesama kaum...

EGO :wanita yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai ....

CINTA :CINTA PERTAMA BAGI WANITA ADALAH YANG PALING DALAM DAN TULUS..

0 komenstar:

habit,

habit yg dahsyat..

12:34 PTG Nur Kaloi 0 Comments

ohayo' everyone
so ari ni aku nak sntuh pasal
hobi aku yang smnjak 2 menjak ni
makin menjadi-jadi parahnyer
aku ade hobi yg memang orang kate cam ulau sawe je
coz aku ni tersangat la suke ngan habit si ulau sawe yg
kekenyangan
iaitutido yg amat lame bebenar
melampau betul la aku ni
cube korang bayangkan
lepas aku sampai umah jer balik dari tmpat aku prktikal
aku bley g tido smentara tggu waktu mghrib
pas mndi makan
aku bley bantai smbung tido aku tu
saampai la ke subuh pada esoknyer...
berape lame tu???
aduyaiii
parah laa aku ni
badan makin hari makin menebal ni
makin sperti ulau sawe
aku rase kalah kot
coz
bile aku bangun tido kan
bantal peluk aku yang ade 1,2,3,4
ntah berape pun aku x tahu
lesap camtu jer..
bile aku tengok sekitar aku di bawah katil aku
baru la aku nampak peneman tidor aku tu da aku sepak n terajang sehingga jatuh...
ha betul tak??
yela kan ulau sawe takde bantal nak disepak
nak sepak pun takde kaki dan tangan...
hahaha
bak kate kakak aku
ko ni tido macam orang pengsan
orang yang tak sedar diri cam da mampus pun ade
hikhik...

0 komenstar:

GilaBola,

dua kegembiraan

8:58 PG Nur Kaloi 0 Comments

aku nak bercerita tentang
2 kegembiraan
yang aku lalui minggu lepas
sepanjang cuti 3 hari sebelum ni...
ha..utk orang nogori yo yang cuti tuk ari isnin
sempena hari pertabalan Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan

yang per1 nya..
of coz pasukan Negeri Sembilan
telah menang besar melawan KM Naza
dengan 3 - 0
dan keputusan agregat 5 - 0
ini semuanya berbekalkan kesungguhan pemain2 Negeri Sembilan
yang sentiasa mencari peluang utk mendapatkan jaringan..

yang ke2nya..
of coz la kemenangan di pihak Liverpool
yang menentang Manchester United
dan mendapat 2 jaringan gol berbalas 0
hahaha...
indah sungguh perlawanan tersebut
kerana pasukan Liverpool menguasai perlawanan tersebut
dan tidak memberi peluang langsung kepada MU...
pelbagai cubaan yang dilakukan Liverpool
sehinggalah Torres AKU tu menjaringkan gol yang pertama
walaupun beraksi dengan kecederaan
namun semangat juang dan kesungguhan Torres
telah membantu Liverpool menjuarai perlawanan tumpuan tu...
disebabkan Benitez nak keluarkan Torres
Ngog lak yang masuk gantikan Torres..
dan badi gol yang ada kat Torres telah melekat kat Ngog ni haa
dia pun dapat menjaringkan gol ke-2
sekali gus membawa kemenangan kepada pasukan Liverpool...

LIVERPOOL
vS
MANCHESTER UNITED


keputusan ialah 2 - 0
terima kasih kerana membaiki kedudukan tersebut
dan telah mengubati hati aku yang seakan-akan punah sebelum ni
di atas 4 kekalahan berturut-turut.....

THE RED is the best...


Fernando Torres claims there was no way he would have missed Liverpool's triumph over Manchester United.
Rafa Benitez revealed after Torres' match-winning strike that he only decided to play the striker on the coach on the way to Anfield.
But the Spanish star claims he was determined to line up, even though he hasn't fully recovered from his groin injury.
"I wasn't 100 per cent fit, but I wanted to play and it was worth it," said Torres. "We knew it was going to be a risk and I felt some pain in some of the movements that I made beforehand, but during the game it was OK.



0 komenstar:

raya

rayer 2009

12:28 PTG Nur Kaloi 0 Comments

mintak maaf la yer...
gambar rayer yang sepatutnyer aku letak hari tuu
terlewat plak....
haaa ni antara picture family aku rayer hari tu...
tapi gambar aku jer lebihh...
hehehehehehe



ni kat kampung aku...
ni kat depan umah...
sebelum g balik kampung

0 komenstar:

raya

jamuan rayer di admin PDJL...

11:15 PG Nur Kaloi 0 Comments

ini la member aku kat pejabat daerah tuuu
die budak politeknik seberang perai...
siti aisyah...
ha ni aku nak citer plak jmuan rayer kat pejabat aku
unit pentadbiran daaaa...
macam-macam yang berlaku
riuh satu kampung
dengan gelagat-gelagat dak office haku niii...
ngan lagu rayer yg dipasang melalui komputer kak leha
memang macam rayer...
padahal da nak habis rayer punn..

k'sue, k'leha, pn. yati, k'tg.nora, k'wani, k'ziela, k'kama, k'nadia...
ratu cantik pejabat daerah jempol...

k'nadia, cik nora, k'wani, e-cah...
macam sambut birthday la plak...

with my CC, cc tapa...
haha...macam adik beradik bergambar ngan ayah plak...


sempat posing walaupun penuh ngan tetamu...
budak giler gambar...
antara makanan yang disediakan oleh kami semua...
::sate ayam n daging::
::mee sup::
::roti jala::
::mee goreng::
::pengat::

::ubi rebus pun ada::
::pulut kuning (cam kenduri plak)::
::tapai::
::ketupat::
::rendang ayam n daging::
::issshhhh...macam-macam ada...takpat nak senarai kan ag::
aku pun da luper...
tapi nak dipendekkan cerita
memang MERIAH..
and sangat HAPPENING...



0 komenstar:

raya

JAMUAN HARI RAYA AIDILFITRI PERINGKAT JEMPOL

10:46 PG Nur Kaloi 0 Comments

haa..
semalam merupakan jamuan hari raye besar-besaran kat pejabat daerah jempol ini...
macam-macam ade
aku cam bese la ditugaskan sebagai team protokol bersame
akak-akak & abang-abang yang len..

nak kate sronok takde laa
disebabkan cuaca yang agak panas
keletihan dan ketidak selesaan...

antara menu yg sempat aku nampak & perhatikan...
(tak sume aku makan k :p)
sate..
kambing panggang..
mee goreng..
mee soto..
mee kari..
rendang daging..
lemang..
ketupat..
cendol..
aiskrim..
roti canai..
roti jala..
macam-macam la ade..
takpat nak citer banyak2..
aku pun tak teringat de..

ni beberape gmbar smpena jmuan tuu..


0 komenstar:

kehidupan,

belajar menerima kenyataan..

4:44 PTG Nur Kaloi 0 Comments

zombi kampung pisang,
dengan ini beta ingin mengisytiharkan bahawe beta sedang belajar menerima kenyataan hidup...
kepada rakyat beta,
beta harap kalian semua merestui pembelajaran beta.....
arigato'

0 komenstar:

sharing

Khatam Qur'an

4:33 PTG Nur Kaloi 0 Comments

Rasulullah SAW pernah bertanya sebuah teka-teki kepada umatnya :

Siapakah antara kamu yang dapat khatam Qur'an dalam jangka masa dua-tiga minit?
Tiada seorang dari sahabatnya yang menjawab.

Malah Saiyidina Ummar telah mengatakan bahawa ianya mustahil untuk mengatam Qur'an dalam begitu cepat.  
Kemudiannya Saiyyidina Ali mengangkat tangannya. Saiyidina Ummar bersuara
kepada Saiyidina Ali bahawa Saiyidina Ali (yang sedang kecil pada waktu itu) tidak tahu apa yang dikatakannya itu.

Lantas Saiyidina Ali membaca surah Al-Ikhlas 3 kali.

Rasulullah SAW menjawab dengan mengatakan bahawa Saiyidina Ali betulMembaca surah Al-Ikhlas sekali ganjarannya sama dengan membaca 10 juz kitab Al-Quran. Lalu dengan membaca
surah Al-Ikhlas sebanyak tiga kali qatamlah Quran kerana ianya sama dengan membaca 30 jus Al-Quran.

Berkata Ibnu Abbas r.a. bahawa Rasulullah SAW telah bersabda: 
Ketika saya (Rasulullah SAW) israk ke langit, maka saya telah melihat Arasy di atas 360,000 sendi dan jarak jauh antara satu sendi ke satu sendi ialah 300,000 tahun perjalanan. Pada tiap-tiap sendi itu
terdapat padang sahara sebanyak 12,000 dan luasnya setiap satu padang sahara itu seluas dari timur hingga ke barat. 

Pada setiap padang sahara itu terdapat 80,000 malaikat yang mana kesemuanya membaca surah Al-Ikhlas. Setelah mereka selesai membaca surah tersebut maka berkata mereka: 

Wahai Tuhan kami,sesungguhnya pahala dari bacaan kami ini kami berikan kpd orang yang membaca surah Al-Ikhlas baik ianya lelaki mahupun perempuan.

Sabda Rasulullah SAW lagi : Demi Allah yang jiwaku ditanganNya, sesungguhnya Qul Huwallahu Ahadu itu tertulis di sayap malaikat Jibrail a.s, Allahhus Somad itu tertulis di sayap malaikat Mikail a.s, Lamyalid walam yuulad tertulis pada sayap malaikat Izrail a.s, Walam yakullahu kufuwan ahadu tertulis pada sayap malaikat Israfil a.s.

0 komenstar:

sharing

cara menjawab telefon yang sebenar

9:35 PG Nur Kaloi 4 Comments

Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah (ye ke?...) dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul..jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le korang boring sangat kalu jadi operator)
1.soalan: haloo.may i speak to amin please?
jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2.soalan: haloo, siapa disana?
jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3.soalan: haloo,boleh saya bercakap ngan bapak awak?
jawapan: nak cakap, cakap je ler. buat ape tanye saya.

4.soalan: haloo,boleh sambungkan ke nombor 323?
jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5.soalan: haloo,mak ade rumah?
jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6.soalan: haloo amin,buat ape tu?
jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7.soalan: boleh saya bercakap ngan amin ?
jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... .time kacih.

8.soalan: haloo.tolong panggilkan amin. saya nak bercakap dengannye.
jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9.soalan: halloo... ...
jawapan: haloo.pusat sakit mental disini.anda ingin mendaftar?

10.soalan: haloo.saya nak tumpang bertanya...
jawapan: maap.ini bukan kaunter pertanyaan.

11.soalan: haloo.betul ke ini nombor 3234412?
jawapan: sila dail sekali lagi.kalo saya masih menjawab, betul le tu.

12.soalan: assalammualaikum...
jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib)

hehehehe....

4 komenstar: