raya

SeLamAt HaRi RaYa AidiL AdHa

12:05 PTG Nur Kaloi 0 Comments

kepada keluarga tersayang...makcik n pakcik...teman-teman...sahabat handai...skandal2ku...
dengan ini saye mengisytiharkan besok cuti...

..::..selamat hari raya aidil adha..::..

so,,,kepada yang jauh di perantauan semoga bwak bersabar dan bawak bertendang...
ketika ingin memulakan perjalanan untuk pulang ke kampung...
pastikan rumah anda ditinggalkan dalam keadaan yang selamat....seperti::

::: kesemua lampu2 yang banyak kat rumah tu telah ditutup
::: paip air telah dikunci (melambung bil air karang)
::: pintu bilik(termasuk bilik air),pintu belakang & segala pintu yang ada telah dikunci ngan slamat
(bukan ikat en. slamat dkat pintu tu tao) & tak lupe juge pintu pagar ok...
::: pastikan gas kat dapur tu ok...cabut ape2 yang patut
::: bagi tahu jiran anda yang anda akan berangkat pulang (lau ade la... + yg boley dipercayai)

tak lupe juge sebelum menaiki kenderaan anda, pastikan::
::: tayar kereta anda ok...periksa angin(bukan angin yg dtg dari timur ok)...bunge tayar x
haus...lau haus tukar laa(jgn bagi minum air plak)
::: enjin ok
::: air bateri pun ok(bateri basah),,,bateri kering ley pakai ag
::: minyak full (ne tahu sesat plak senang nanti)
::: yang penting pandu cermat jiwa selamat...ingatlah orang tersayang...

tahun ni lembu kesayangan aku takkan pergi meninggalkan aku
kerana takde sape yang beli and bapak aku pun tak jual lembu utk rayer ni
jadi
bley la sape2 nak join aku beraye ngan lembu2 aku yang bernasib baik tu...

You Might Also Like

0 komenstar: