affSuzuki,

Safee Yang Menunggang

2:14 PTG Nur Kaloi 3 Comments

betul apa yang dikatakan orang
bila berjaya disorak dan dipuja
sebaliknya pula berlaku bila kekalahan ditanggung 

tapi bagi aku kritikan tu wajib
x kira kalah atau menang 
kerana kritikan tu yang akan membina dan membangunkan Harimau yang tido 
macam lagu 

bangun..bangun..bangun Harimau bangun...
by Malique

ribuan penyokong tegar Harimau Malaya bersatu malam tadi demi memberi semangat dan aura kepada pemain-pemain Malaysia untuk menentang Vietnam 

apa yang aku dapat katakan, rentak permainan Vietnam yang tangkas dan cekap boleh dipuji
Pasukan Malaysia bukan x hebat
tapi tiada perancangan, kucar kacir corak permainan
aku bukan penganalisa bola sepak negara
tapi selaku penyokong bola sepak tanah air 
berharap sangat Pasukan Malaysia mampu menonjolkan kehebatan pada perlawanan timbal balik di Hanoi hari Khamis ni. 

kurangnya sengatan daripada Safee Sali sangat mengecewakan
bola pun x mampu nk kejar dah si Safee ni
mungkin sibuk dengan #SYM
Safee Yang Menunggang
Safee Yang Mencelah
atas lebuh raya
tapi 
hilang di atas padang....grrrr

kalau ikut hati yang bersemangat waja ni
nak jerk rasa terbang ke Hanoi semata-mata untuk menyokong Harimau Malaya
tapi disebabkan wa tahu bapak and mak wa xkan bagi
so wa senyap jerk laa hahaha 
T_T


walaupun malam tadi ada isu pergaduhan di Stadium...
tapi kat kawasan yang aku duduk ni
alhamdulillah semuanya behave 
aku pulak yang rasa malu terjerit kat situ ngih ngih ngih 

terkejut jugak pada mulanya sebab tiba-tiba dyorang berlari and menjauh dari kawasan pergelutan tu
x kira laa berpunca dari apa
sememangnya bergaduh tu bukan cara kita
bukan cara Malaysia

hilangnya adab dan budaya orang Melayu :'( 
shame on you

You Might Also Like

3 komenstar:

aryan azra berkata...

betul tu..sepatutnya sokong la elok2 tak perlu gaduh2 kan.. adat la bertanding ada kalah dan menang..haishh bikin malu satu malaya je

Najib Ariyan berkata...

sebab tu lah Malaysia kena kalah malam tu.. kalau menang ntah cemana lah tinggi hidungnya...

Cuteummi berkata...

Tulah, bila tengok berita pasal pergaduhan tu, rasa malu, kenapa ada yang buat macam tu?