GilaBola,

Tak Pasal-pasal Gaduh

8:30 PG Nur Jane 8 Comments

Assalamualaikum....

Tiket perlawanan Bola Sepak Akhir Piala Malaysia 2011 menjadi isu yang hangat dan kontroversi diperkatakan sekarang

Pada mulanya Kerajaan Negeri Terengganu berikan subsidi 50% kepada penyokong bola sepak Terengganu...
So ringanlah sedikit beban yang ditanggung peminat Terengganu yang terpaksa keluarkan belanja yang banyak untuk menyaksikan perlawanan tersebut...

Dan ini berita yang agak menggembirakan penyokong Negeri Sembilan ~ ~ ~

SEREMBAN - Keluhan peminat Negeri Sembilan mengenai harga tiket 'melampau' untuk final Piala Malaysia menentang Terengganu Sabtu ini mendapat perhatian Persatuan Bola Sepak Negeri Sembilan (PBNS).


PBNS mengorbankan pendapatan mereka untuk menampung 30,000 tiket yang dijual di negeri ini pada harga RM30, biarpun Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tetap dengan keputusan menjual harga tiket RM50.Presiden PBNS, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, keputusan itu dibuat selepas pihaknya mengadakan mesyuarat tergempar dengan ahli jawatankuasa PBNS setelah FAM enggan berganjak dari keputusan untuk menurunkan harga tiket.Jelasnya, keputusan itu juga dibuat selepas PBNS menerima rungutan orang ramai itu dan pihaknya berpendapat sudah tiba masanya memberi 'hadiah' kepada penyokong skuad Rusa."Keputusan ini dibuat selepas jualan tiket yang perlahan."Berdasarkan maklumat penjualan tiket dari semalam hingga ke hari ini hanya terjual sebanyak 2,000 dan ini amat mendukacitakan."Oleh itu kita bersedia mengorbankan pendapatan dengan menjual tiket pada harga RM30," katanya pada sidang media khas di sini, malam tadi.Mohamad yang juga Menteri Besar menegaskan tiket yang ditanggung itu bukan subsidi apatah lagi melibatkan kewangan Kerajaan Negeri.Jelasnya, orang ramai boleh mendapatkan tiket pada 10 pagi ini di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, atau dari agen yang dilantik oleh PBNS di semua daerah hari ini."Orang ramai yang telah membeli tiket RM50, layak untuk mendapat pulangan RM20 berdasarkan kepada nombor siri pada tiket masing-masing," katanya.

Dan ini berita yang agak menggembirakan penyokong Negeri Sembilan ~ ~ ~
ini disebabkan gara-gara tiket yang sepatutnya dijual umpama pisang goreng panas tetapi sekarang umpama pisang goreng yang dah tergolek-golek kat meja (maksudnya dah sejuk) hahaha

pape punn isu tiket perlawanan ni... Wall FB kaloi punn hangat jugak gara-gara status kaloi hehehehehe

tapi walau macam mana pun...kaloi memang tak dapat nak pergi menyokong....ermm mungkin kibar bendera dopan tv jer laa....huhuhuhuh

eghhhh sabar je laaa


ramai yang boikot tak nak turun stadium shah alam untuk menyaksikan perlawanan akhir piala malaysia... u all boikot pun ape aje yang korang dapatkan... sila laa turun bagi sokongan ok... tak kisah laa orang nogori ko orang ghanu ko kannn
 ·  · Tuesday at 4:00pm

    • Acemal Acem sayang betei ko kat sultan bola tu

      hahaha

      Tuesday at 4:03pm · 


    • Jematan Bosi ganu dpek murah dah,kito bilo laei.............
      Tuesday at 4:13pm · 

    • Nur Jane itu ler pasal...hahah 50% uh...agak2 ado ko kito dapek hehe
      Tuesday at 4:17pm · 

    • Jematan Bosi ontah,den trus trg duit x do,den bkan kojo pun.......
      Tuesday at 4:18pm · 

    • Nur Jane hahah iye laa itu aku mls nk komen...tp yg sggup beli tiket mahal2 bile MU turun or Chelsea turun takpe lak kannn...
      Tuesday at 4:22pm · 

    • Acemal Acem rm200 juta yang astro taja tu pegi mane??
      Tuesday at 4:24pm ·  ·  1 person

    • Jematan Bosi itu diorg mmg carik untung,lg satu taraf diorg ape pulak? Adakah FAM mencari untg,Sukan untuk rakyat. Lagi satu diorg da trkenal,demand tinggi,kito kono byar,bukan diorg sajo yo dtg main kek sini..........
      Tuesday at 4:25pm ·  ·  1 person

    • Nur Jane sekrg ni bukn criter pasal npe mahal or psl harge tiket...tp pengorbanan...ngerti tak? hahah kene faham tuh...
      Tuesday at 4:26pm · 

    • Acemal Acem pengorbanan untuk FAM??

      heh

      Tuesday at 4:28pm · 

    • Nur Jane kau lagi sorang....pengorbanan untuk team laa.... kau tak setuju dah laa... jgn nak pertikaikan plak
      Tuesday at 4:28pm · 

    • Jematan Bosi pengorbanan? abis ni pengorbanan kita skang x pakai duit ke? duit tu gali boleh jmpe ke? bila duit banyak,x untung ke......
      Tuesday at 4:30pm ·  ·  1 person

    • Nur Jane hahah ok aku fhm mksud ko...tp ade plak aku pkse pergi takde kann...sape yang berpeluang and mampu nak pergi jer laa kann...
      Tuesday at 4:32pm ·  ·  1 person

    • Acemal Acem jangan salahkan penyokong kalau stadium tak penuh
      Tuesday at 4:33pm ·  ·  2 people

    • Nur Jane harus !! yang itu aku sokong....
      Tuesday at 4:34pm · 

    • Jematan Bosi skang ni,aku marah sbab sukan ni utk semua golongan masyarakat. Ni rm 50,student x dpek tgok, org gaji rendah? org anak ramai? padahal ada je ayah2 yg dah jnji nk bwk anak g stadium,bila dgar tket rm 50, terus cancel.ape dia nk jwb kat anak dia......
      Tuesday at 4:35pm ·  ·  1 person

    • Nur Jane hurm betul laa tuh... so sape-sape yang berkesempatan jer laa yang pergi .... aku ckp lebih punn malas... sebab aku tak pergi... if aku dpt pergi .... tetap boli jugak laa nak wat camno.... hurmmmm
      Tuesday at 4:38pm · 

    • Jematan Bosi skang kalo nk berkorban,masih ado pluang, boli tiket,bagi kek den.hahahaha
      Tuesday at 4:39pm ·  ·  1 person

    • Nur Jane hahahah jadah eah...kalau den boli tiket untuk kau pastu dapat pulangan ea takpo yo....
      Tuesday at 4:40pm · 

    • Acemal Acem sekrg ni bukn criter pasal npe mahal or psl harge tiket...tp pengorbanan...ngerti tak? hahah kene faham tuh...
      Tuesday at 4:42pm ·  ·  1 person

    • Jematan Bosi bila lagi ko nak berkorban. ko kan suke pengorbanan
      Tuesday at 4:42pm ·  ·  1 person

    • Nur Jane masalah eah pengorbanan tuk diri takpo yo...ini pengorbanan tuk kau buat apo...its not pengorbanan ok... Acemal Acem jgn carik pasal eh hahah
      Tuesday at 4:43pm · 



    • Acemal Acem eh, tadi bukan ko cakap pasal pengorbanan untuk team ke??
      Tuesday at 4:44pm · 

    • Jematan Bosi kato nk meramaikan org,ko x dapek dtg,kurg sorang. ganti ngan den.hahahaha
      Tuesday at 4:44pm · 

    • Bro Yaaput Mfbm Tiket eh maha bona,kalu kono 4 org pogi x ko rabak duit rm200.
      Tuesday at 4:45pm ·  ·  1 person

    • Nur Jane hahahaha.. Acemal Acem nape beriye sgt nie? td suruh boikot... Jematan Bosi haha perlu laa plak den nak kasi ko...takpo laa meh dtg rumah den makan-makan
      Tuesday at 4:46pm · 

    • Nur Jane Bro Yaaput Mfbm haha banglong...adik sggup yo boli lau dapat pogi kekekeke
      Tuesday at 4:46pm · 

    • Acemal Acem ini soal pengorbanan untuk team

      takat rm200, ape la sangat
      tak gitu Nur Jane??
      keh keh keh

      Tuesday at 4:48pm · 

    • Nur Jane kenduri kecil2an yo Jematan Bosi...tp lau nk dtg pekena kambing bleyh yo hehehe
      Tuesday at 4:48pm · 

    • Nur Jane Acemal Acem kan aku dah ckp pengorbanan untuk diri den nak pogi...lau korang tak nak berkorban bia laa...takkan den nak berkorban tuk ko lak semato-mato...ko sapo lak kat den kannn
      Tuesday at 4:50pm · 

    • Bro Yaaput Mfbm Lobih baik duit tu bayar keto ado jg paedah.kok monang pun apo yg kito dapt.dpt poning kepalo adolah lg sbb gaji bulan lambek lg.hahahahahaha
      Tuesday at 4:50pm ·  ·  2 people


    • Nur Jane Bro Yaaput Mfbm hahah yolah yolah elok buek simpan duit byr road tax keto kaaannn hehehe
      Tuesday at 4:52pm · 

    • Nur Jane Jematan Bosi hahah tu laa pasal...takpe laa lau nk dtg ajk laa sorang mmber hihi
      Tuesday at 4:52pm · 





    • Tiket final Piala Malaysia 2011 dah boli.


      Tuesday at 7:21pm ·  · 

    • Jamal Mahmod den xdpt poeihhhh sdey..ar
      Tuesday at 7:47pm ·  ·  1 person

    • Shafaatul Ain dgar cter ad org tuh x dpt pegi..hahaha..kta skong,kibar bndera dpn tv jela oke..hahaha
      Tuesday at 11:55pm ·  ·  1 person

    • Jamal Mahmod cik jane pun xpoei ke?
      16 hours ago ·  ·  1 person

    • Nur Jane Profesor Sham Jalor huhu terbaik ~~~
      11 minutes ago · 


You Might Also Like

8 komenstar:

merahitujambu berkata...

alamak..x update bola laa..sbb kenegerian xde..=p

----- ----- berkata...

inth nape mhl sngt...:(

NINJA Crew

Papa Mifz berkata...

hobin jang hobin...!!

wahida berkata...

napa ko tak dpt turun nok?

fuad ansari berkata...

dopan tv, takyah kibar bendero do.. tgk yo lah tv tu... (",)

nabilah_2908 berkata...

mmg hot kisah ini...huhu...

Pala Maldini berkata...

patutnya awal2 lagi FAM dah tetapkan harga... so, takde la kecoh macam sekarang..

Lenkali, starts je Piala Malaysia pusingan awal... terus bagitau berapa harga tiket..

kan senang..

Tapak Kaki berkata...

jangan tunduk pada pihak yang zalim lagi tamak.. kalau final tahun ni harga RM50 tahun depan agak-agak harga makin turun ke naik..sama-sama la kita pikir..